Meny Stäng

Regeringsgatan 67, 7 tr.
SE-111 56 Stockholm

hallbartarbetsliv@partsradet.se
+46 (0) 730-72 55 18

Org.nummer 802400-2480
BG 5914-9419

Följ oss på Facebook och LinkedIn

Hållbart arbetsliv in English

Tjänsteutvecklare till Hållbart arbetsliv

Partsrådets nya program Hållbart arbetsliv söker en tjänsteutvecklare, som ska ansvara för programmets omvärldsbevakning och utveckling av tjänster.

Vilka vi är

Partsrådets nya program Hållbart arbetsliv som är ett femårigt initiativ, ska bidra till positiv förändring, motverka stigande sjuktal och främja ett längre arbetsliv i statlig sektor. Genom programmet erbjuder Partsrådet operativt stöd direkt till myndigheterna i syfte att nå målsättningen om en bättre arbetsdag, varje dag. De tjänster man tillhandahåller är finansierade av Partsrådet och är kostnadsfria att delta i.

Tjänsterna levereras i form av interaktiva workshops, analyser, webbaserade verktyg, kompetenscenter, Think Tanks m.m. Tjänsterna som erbjuds skall kännetecknas av att vara nytänkande, enkla och Innovativa.

Vad tjänsten innebär

Som strateg för tjänsteutveckling och omvärldsbevakning på Partsrådet kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara tjänsteutveckling och omvärldsbevakning på både strategisk och operativ nivå. Mer i detalj arbetar du i huvudsak med:

  • Framtagning och genomförande av plan för omvärldsbevakning
  • Löpande planering och genomförande av workshops och labs samt koordinering och projektledning av förverkligandet av de tjänster som dessa resulterar i
  • Framtagning av för programmet lämpliga metoder och arbetssätt för innovation
  • Planering av innehåll i event och externa aktiviteter
  • Leder workshops och labs med externa intressenter samt ansvarar för kontakten med dessa
  • Medverka i utformning och genomförande av strategier för förändringsledning

Vem vi tänker oss att du är

Din kunskap i metoder och processer för tjänsteutvecklingsarbete är centrala, du bör även ha erfarenhet av olika innovationsmetoder samt gärna ha kunskap om den teknologiska och digitala utvecklingen, då den spiller över på hur vi driver förändringsarbete även i andra samhällsfrågor. Du har gedigen kunskap om förändringsarbete, både teoretiskt och praktiskt. Det är av stor vikt att du har lätt för att ta till dig kunskap och nya ämnen och är nyfiken. Erfarenhet av offentlig sektor, gärna statlig erfarenhet, är bra men viljan att sätta sig in i den kontexten är det viktigaste.

Du har en mycket hög pedagogisk och kommunikativ förmåga och hög språklig nivå i tal och skrift (svenska). God samarbetsförmåga, lyhörd och förmågan att bygga långsiktiga relationer är centralt för rollen. Då teamet endast består av fem medarbetare ställer vi höga krav på din vilja att arbeta tätt med kollegor och externa parter med ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt.

Relevant utbildning är akademiker gärna med forskarbakgrund eller liknande

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch and Clark, senior rekryteringskonsult UIf Lindén. Skicka din ansökan till tjänsten till  Ulf.linden@badenochandclark.se.

Vi ser fram emot din ansökan omgående då vi intervjuar löpande.